NMAP 4.75

Posted by ghimau under
Huhuhu.. dah lama gilos aku tak hupdate menatang blog ni kan. Bukan apa geng.. bz sikit la..

Kalau nak dipikirkan.. betul jugak kata awek aku..bz jer manjang.. bilanya tak bz.. time tido jer la kot.. tu pun bz gak kalau nak ikutkan.. bz duk melayan mimpi.. huhuhuhu


Dalam kesempatan ni, aku ucapkan selamat berpuasa kepada semua umat Islam dari golongan manusia dan jin. Muhahaha. Carilah hakikat puasa moga kita kekal bahagia.

Hmm.. Pagi ni aku dapat email dari mailing list pasal nmap latest version ni. Aku dah test.. memang gempak berbanding dulu.. jauh lebih laju dan efisyen. Dan yang bestnya dah ada map yang betul.. huhuhu

Ni satu screen (Guna Zenmap) paparan Host View lepas aku buat ping sweep kat segment server kat tempat aku.

Ni pulak screen yang menunjukkan map yang dihasilkan dari proses scanning. Ni sumer benda-benda baru ni.. nmap dulu xleh buat ooo.. :P

Cayalah kat Fyodor.. , lu memang gempak la bro. Huhuhu. Untuk malumat lanjut leh nengok kat web http://nmap.org

5 comments:

On 11 September 2008 at 10:13 , Anonymous said...

yeah! its much better,

 
On 11 September 2008 at 10:22 , Myalycia said...

salam..

wah, org lain pun bz gak sin hehe..
salam ramadan.. :)

 
On 11 September 2008 at 10:25 , ghimau said...

Huhuhu.. tu la pasal..huhuhu

 
On 12 September 2008 at 08:23 , alia said...

huhu...leh ler aku try ....

 
On 12 September 2008 at 08:37 , ghimau said...

alia : try jangan tak try.. mmg best tau dari yang dulu tu :)