Ke Bazar Ramadhan

Posted by ghimau under
Aghini den ajak bini den ke bazar Ramadhan. maklumlah cuti kan. Hmm.. Ramai sungguh orang kek sano, macam-macam ado dijual, dari baju, selipar sampai ko mercun sumo ado. Hehehe.

Den poie sonun naik moto, sobab kalau naik keto alamat eh, longuh lah kaki monokan clutch. Banyak sangat keto.Fuh. Ni lah ghupo laki bini naik moto nak ke bazar Ramadhan :)



Dalam perjalanan nak poie tu kitorang lalu kek umah tinggal ni. Ni namo eh ghumah keliwon. Memang sogham pakcik bilo lalu kek sini. Ramai oghang koba nampak entiti-entiti yang tidak sopatutnya kek umah ni. Den tak tahulah boto ko idak sobab den tak pornah nampak. Hehehehe. Bulehlah geng seekers buek operasi diorang kek sini. Mano tahu kali ni leh jumpo yang boto-boto punyo :)



Bilo sampai umah mako kitoghang pun bukaklah baghang-banghang yang diboli. Den boli satay hati ayam. Limo cucuk tu bang. Bilo bukak, umang aih, abih lalat dah bertolo kek bondo tu. Nak makan macam mano? Kang sio-sio lalat tu beranak pinak dalam poghut ni ha. Huhuhu.. apo laie nak buek.. ke tong sampah lah tompeknyo. Kepado peniago bazar Ramadhan tu, jagolah kebersihan barangan jualan koghang yo.

8 comments:

On 22 August 2010 at 19:54 , ak47suk1 said...

Pasor mano tu bro. Teruk bonar dah tu. Kek Nilai ni kiro OK lagi la.

 
On 22 August 2010 at 21:46 , ghimau said...

ak47suk1 : kek ampangan.. huh osah banyak oghang eh kek sini :)

 
On 23 August 2010 at 09:35 , alia said...

ptg nie nak pi pasar ramadan gie yer...

 
On 23 August 2010 at 09:37 , ghimau said...

alia : wokeh.. :P

 
On 23 August 2010 at 10:09 , mekchu said...

akak tau rumah tu sin.. tp tmpt tu strategik kan.. cantik kalo dpt beli tanah tu wat banglo sebijik.. harap2 hantu tu x kacau dah..

 
On 23 August 2010 at 10:28 , ghimau said...

mekchu : hehehe tu la pasal.. kitorang pun dah lama idamkan kalau dapat beli tanah tu.. tapi harga dia mesti juta-juta ni.. :(

 
On 23 August 2010 at 10:39 , jesnita_ns said...

romantik oo en. gimau pn pn alia..naik moto..

kesian lor..hati ayam bertolu lalat tu..takpe lah..sabar aje lah..dh bkn rezeki kn

 
On 23 August 2010 at 10:41 , ghimau said...

jesnita_ns : hehehe kitorang ni memang romantik.. hehehe..

nak buek macam kan.. nasib baik hati ayam tu betolo lalat, kalau tolo lalat tu berati ayam lagi parah.. hehehe