Sambung Study

Posted by ghimau under
Entry ni aku buat khas untuk awek aku dan member aku si ginifrit :) Memang tul asalnya aku plan nak sambung blajar tahun ni. Tapi rasanya aku nak anjakkan ke tahun depan atas sebab-sebab tertentu :). Alia, ginifrit, nanti kita pilih satu group.. leh buat assingment sama-sama.. hihihi

Antara sebabnya, sebelum aku sambung degree, aku nak pastikan aku paham apa yang aku akan blajar. Tempoh setahun ni aku akan study habis habisan, Insya ALLAH. Aku tak nak sia-siakan peluang yang ada.

Insya ALLAH, lepas ada degree mungkin aku ada peluang untuk naik pangkat jadi SA. Yerla, rezeki di tangan ALLAH kan. Aku akan pastikan aku betul-betul ada knowledge dalam bidang yang aku ceburi. Pada aku, biarlah aku leh bantu orang-orang bawah aku. Bukan setakat janji bukan-bukan dengan management, kemudian time kerja teknikal orang bawah aku yang kene buat sorang-sorang. Aku tak nak macam tu. Biarlah aku jadi tempat rujuk diorang. Aku nak train diorang.. nak didik, nak ajar.. biar jadi pegawai yang mahir dalam bidang teknikal.

Ini matlamat aku, ini impian aku, biarlah sumbangan aku kecil di mata orang, tapi pada diri aku, aku akan rasa sangat puas.. Insya ALLAH. Aku nak sangat agensi kerajaan ni setaraf atau lebih hebat dari agensi swasta.

This is my life, I'am the master in my field, I'll try my best to gain it. And remember, no matter who I met, who I deal with, I have my own pride! When I said no matter anybody, I really mean it!

This is my blog! This is my life! If you can't accept my way.. just get lost!

I may sound harsh, but.. who cares.. after all this is me :)

14 comments:

On 27 March 2008 at 10:11 , yan said...

selagi apa yg kau buat tak menyalahi islam dan undang dan tak menganiaya aku(he..he..he).....aku tatap beri sokonggan yg hebat lagi padu...:-)

caiyok...caiyok....caiyok...

 
On 28 March 2008 at 12:01 , Anonymous said...

wuish....hebat mu hussein... dasat2...ish...ish...ish... hehehehhe...

 
On 28 March 2008 at 21:04 , Unknown said...

agi idup agi ngelaban...
lagi hidup lagi gelabah. :)

all the best ...

 
On 31 March 2008 at 13:25 , فيصل said...

bagus.. bagus.. ada iktiar sekurang-kurangnya.. lain kali hantar kat milw0rm atau credit nama.. itu lagi bagus.. kita tak bleh nak tahu ada yang amik cara kita dan kata kat satu dunia itu cara dia.. orang itu.. cepat jatuh.. jangan risau.. dia tak bleh tipu suma orang selama-lamanya..

 
On 31 March 2008 at 16:10 , Myalycia said...

aku doakan kau berjaya sin..

 
On 1 April 2008 at 11:22 , Anonymous said...

jom ar join aku study kat utm space..

 
On 1 April 2008 at 19:08 , syahed© said...

wa pon nk smbng study gak..leh join? Tapi kalo thn dpn bole la..thn ni byk masalah dalaman la plak..

 
On 2 April 2008 at 09:53 , kecik said...

good luck my frennn

 
On 10 April 2008 at 08:53 , Fitri Sendayan said...

Iyo lah... kito blajar dulu Usin... nanti bilo sambung study tuh kita dah terrer.. silap2 satu hari jo kito blajar.. esok eh dah dapat degree.. pastu kito naik pangkat.. kito jadi Boss.. peh tu boleh la kito bantai si F**** tuh.. kah kah kah...

 
On 22 April 2008 at 08:09 , edrina said...

Bagus en.hakes..semangat macam ni lah yg kita mahu.. belajar sampai bila2 tak der noktahnya..kan..kan..

Akak linkkan blog awak yer.. :-)

 
On 22 April 2008 at 20:37 , Z[ack] said...

ahah.. ghimau2..
aku nak tya neh.. saper arrghh buat perisik tuh?

 
On 24 April 2008 at 08:28 , ghimau said...

yan : aku tahu kau tetap di sisiku :P

ct : baru ko tahu ke? :P

napie : yup bro.. akan ku daki puncak alam ini

kucai : thanks :)

alycia : thanks :)

kecik : thanks :)

syahed & fitri : sambung jangan tak sambung :P

edrina : thanks kak :)( link jangan tak link :P

z(ack) : aku tak pasti la bro siapa yang buat perisik tu, tu lu kene tanya si sherina la. Tapi aku rasa ni macam morgan bot jer.. tak tahu la

 
On 9 June 2008 at 13:33 , maszeerra said...

chaiyok! chaiyok!
trus smgat anda untuk cntinue stdy...

 
On 9 June 2008 at 13:33 , maszeerra said...

chaiyok! chaiyok!
trus smgat anda untuk cntinue stdy...