Trip To Cyberjaya

Posted by ghimau under
Semalam, aku dan aunty virus melawat cyberjaya.. Kitorang bukan buat site visit tau, tapi kitorang buat server upgrading. (Cewah, macam gempak jer). Disebabkan lama tak pegi cyberjaya, aku macam biasa la, tersesat jalan. Hihihi. (macam la setahun tak pegi sana). Aku rasa, aku kena amalkan makan kismis la untuk menguatkan daya ingatan :)

Kat sana, kitorang buat la kerja.. lepas abis buat keje aunty virus guna line server untuk surf internet, aku pun nak surf gak, tapi line tak cukup, so dengan poyonya aku mintak la kat brader sana nak pinjam switch.

Sekali bos dia datang, tanya kenapa nak pakai switch, takkan nak kata aku pun nak surf internet macam aunty virus.. kang sia sia jer kena sound kang so dengan kepakaran social engineering, aku pun cakap la kitorang nak buat scanning, tak nak kacau network sini, so kami nak setup mini network guna switch tu. Punya la cuak dia tu. Yerla.. agaknya dia pikir kitorang nak hack network dia kot. Hihihi.

Lepas tu kitorang kuar la makan, en laloquee belanja makan. Thank you. Aku curik gambar ni dari blog aunty virus


Lepas dah siap keje kat sana kitorang balik. Bila kat umah (dlm pukul 8 malam) aku teringat sesuatu yang sangat mencuakkan diri aku yang berhati kudus ini. Alamak! Password web baru yang kita setup tu masih default, tak tukar lagi. Siut tul! Kalau ada hackers lain tahu, confirm kene deface ni.

Aku bergegas ke ofis malam tu, alhamdulillah, web tu masih lagi belum di 'usik'. So aku pun tukar la password web tu dan maklumkan kat bos baru aku.

Siapakah bos baru aku? Nantikan jawapannya dalam entry akan datang.. hihihi

5 comments:

On 14 March 2008 at 15:47 , viruspadu said...

sapekan bos baru ko itu

jeng jeng jeng

sgt saspen kannnnnnnnnn

 
On 14 March 2008 at 15:58 , ghimau said...

yes.. sangat suspen.. hahaha.. muhahaha

 
On 20 March 2008 at 20:18 , aMMaR aFFaNDi said...

lor...nape en husein x jd boss jerk..br gempak..
kire kak zaimah pun sme dpment la...lg best ek..huhu...
kem slm kat boss en husein tu..
slmt maju jaya(skema gaban)

 
On 1 April 2008 at 11:16 , Anonymous said...

huh...apsal la aku tak tau..
kalo aku tau ko tak tukar paswd leh aku letak muke aku kat site ko
hehe..

 
On 19 April 2008 at 03:03 , Miss Moon said...

hik hik en hakes jgn tak tau org cyberjaya pun peminat blog zaimah tau hahahh sapa lagi kalau bukan saya ...kebetulan nampak link nih ..hahhahah masuk masuk ada plak citer pasal DC hahhaha.. oooo kantoi ...hik hik

Moon , CBJ2 DC