TM Net Hotspot

Posted by ghimau under
Hmm.. TM Net Hotspot. Free akses internet? Yes yes.. TM Net ada buat promosi hotspot ni kat komuter Seremban. So aku ada la pi nengok sat.

Yang sedihnya tak ramai pengguna Seremban berminat dengan servis ni, hampeh tul!

Dalam menjayakan promosi ni, aku dan aunty virus ada jugak memainkan peranan. Kita kene buat satu sistem pendaftaran untuk membolehkan pengguna mendaftar bagi melayakkan diri untuk pertandingan cabutan bertuah. Sistem tu simple jer.. Cuma additional part dia, TM Net minta, sistem tu hanya boleh diakses oleh pengguna dari hotpsot komuter seremban sahaja. So kene buat IP address recognition.

Ni merupakan core part untuk ip address recognition tu (guna php, alycia mesti suka ni)

$allow1 = "xxx.xxx.xxx.xxx";
$allow2 = "xxx.xxx.xxx.xxx";
$allow3 = "xxx.xxx.xxx.xxx";

if ($_SERVER["REMOTE_ADDR"] == $allow1 $_SERVER["REMOTE_ADDR"] == $allow2 $_SERVER["REMOTE_ADDR"] == $allow3){

//proses


so hanya ip dalam variable allow1, allow2 dan allow3 sahaja boleh mengakses sistem ni. (Kalau tak nak guna 'or', leh setkan array terus)

Bila nengok portal dan sistem tu online, rasa bangga siut :)


Dalam perjalanan tu aku sempatlah buat wardriving.. hasilnya memang memberangsangkan :) hihhi. Actually, awek aku yang buat wardriving ni, aku cuma drive keter jer.. Cekap gak minah ni :) Bangga aku dapat awek hakes :)


Wardriving yang membuahkan hasil :)

2 comments:

On 29 November 2007 at 11:43 , viruspadu said...

masa ni akak pun bangga giler ni
walaupun bukak akak yg develop tp akak ttp bangga gittew awwwww

nak2 masa kite register sekali tu kan, best best

 
On 29 November 2007 at 11:57 , ghimau said...

yes.. bangga giler.. macam bangla pun ada