Cyberjaya Lagi

Posted by ghimau under
Hari Rabu lepas, time nak balik dari kursus, brader A dari library call. Berikut adalah dialog ringkas aku dengan dia.

A: "Hello.. web korang xleh masuk ke?"
aku: "Eh.. tak tau la pulak aku, aku tengah kursus ni"
A: "Aku nak bukak email dari web, tapi bila aku bukak ada error la"
aku: "Hmm.. apa error nya?"
A: dia pun duk baca la error tu

Aku suspect sama ada mysql punya error time tu. So benda ni memang urgent la.

Semalam aku dengan aunty virus dengan terpaksanya pegilah ke cyberjaya. Tulah, kan senang kalau park server kat sini jer. Skang ni, kitorang yang payah. Kambing tul.

Sampai sana, kitorang duk nengok la log file. Juling oo mata.


Aku try install awstat. Tools untuk log file analyzer, sekali aku terlupa lak yang kene install Perl Interpreter dulu. Memandangkan ni production server, so aku membatalkanlah niat untuk menginstall tool tersebut. Takut nanti ada problem lak kat server ni.


Rack server kitorang ni

6 comments:

On 3 December 2007 at 09:05 , viruspadu said...

tu dia,
ganaz kan kiter
baca log file tu
mmg juling2 lah mata

 
On 3 December 2007 at 09:19 , ghimau said...

memang ganas.. penat giler kan kita baca log file aritu :)

 
On 5 December 2007 at 23:26 , fairuz said...

xde vpn access ke?

 
On 6 December 2007 at 09:16 , Myalycia said...

haha.. lama tul tak menggunakan perkataan 'kambing' tu..

 
On 10 December 2007 at 10:48 , ghimau said...

fairuz

xdak bro.. depa tak bagi vpn access

 
On 10 December 2007 at 13:27 , fairuz said...

peh..sian tul. aku kt mmu dulu pun ade vpn access