Cable USB kong

Posted by ghimau under
Aisey man.. nak tahu tak nape lama aku tak update blog ni? Hmm.. cable usb untuk hp aku tu rosak.. kambing tul..

Ok la.. aku masukkan la event-event yang telah berlaku dalam hidup aku.. chewah

Ni merupakan entry tentang aku menunjukkan fungsi-fungsi yang ada dalam metasploit 3 kat aunty virus. Aritu dia ada pegi satu meeting, dalam meeting tu ada vendor tunjuk macam mana nak exploit ie dalam vista menggunakan metasploit.



Sebelum apa-apa, kita update la dulu exploit dari metasploit.


Lepas tu, kita startkan web console


Lepas tu kita pilih exploit yang sesuai atau payload yang sesuai. Masukkanlah apa-apa option yang sewajarnya.. Tu jer la :)

Metasploit ni adalah satu tools point and click exploit. Sebaik baiknya kita kene lah faham apa benda yang kita exploit. Kalau setakat tahu guna tools jer.. sama lah kita ni macam script kiddies yang lain :) - lame hihihi

2 comments:

On 29 November 2007 at 11:44 , viruspadu said...

kalu akak terer kan best...

 
On 29 November 2007 at 11:53 , ghimau said...

sy leh bagi kursus intensif 3 bulan.. tapi yurannya rm 5,500.00 sebulan.. muhahaha, amacam? ada berani?