Gi KL lagi

Posted by ghimau under
Apa yang ada kat kl? Sebenarnya bukan best sangat pun, bukan leh mancing ikan pun.. tapi nape lah kitorang ni suka sangat ke sana.. mungkin sebab dah takder tempat lain kot.. huhuhu

Aritu aku gi rayau-rayau kl.. sajer nak carik pasal.. huhu.. dalam kesesatan perjalanan tu aku terjumpa pulak jalan ke klcc.. huhuhu.. so apalagi.. kitorang pun singgah la klcc ni.

To be frank, ni lah kali pertama aku masuk klcc ni. Bila dah masuk, rupa-rupanya hampeh jer.. takder benda yang menarik pun.. awek-awek seksi ramai la.. tapi kalau usha lebih-lebih, takut si alia perasan pulak :P

Kitorang singgah kat petrosains.. Plan nak masuk, tapi tak dapat, sebab ticket dah sold out... so kitorang pun rayau-rayau ajer la..

Blue screen of death.. of uncle bill gates.. mana-mana tempat pun asal ada it jer.. ko nak dominate yer?.. huhuh


Gaya seorang pelumba macho.. amacam? ada berani? Huhuhuh


Alia dengan posing manjanya.. sebenarnya dah letih jalan la tu, tu yang duduk jap.. nak rehat :P


Lepas tu kitorang singgah kedai petrosains.. ada banyak souvenier. Aku ada beli 2 set fosil dinasour.. huhuh..




Kebiasaannya kalau ada kesempatan aku akan singgah masjid india. Aku suka singgah kat sini, macam-macam jenis manusia kita leh jumpa, dari sebaik baik manusia, hinggalah ke seburuk buruk manusia. Dan aritu aku mendapat satu alamat, alhamdulillah :)

Aku nengok ada la duit lebih sikit dalam dompet aku, so aku pun beli la beberapa buah buku.

Ni kitab pasal sunan kalijaga, menceritakan pasal perjalanan dan pengajaran dari kanjeng sunan :P


Ni kitab membicarakan jalan kematian Syeikh Siti Jenar


Ni kitab membicarakan jalan kehidupan Syeikh Siti Jenar


Carilah kematian yang dalamnya ada kehidupan...

Bila beli buku-buku ni dapatlah kalendar free. Tapi tahun ni payah sikit nak dapat kalendar.. ramai dah kedekut nak buat kalendar kot :P


Dalam seikat, daun sirih mana boleh tak boleh, jumpa sehelai sirih.. bertemu urat.. :P. Cuba perhatikan betul-betul sirih ni, kalau perlu, klik pada gambar untuk view yang lebih besar :P


Apakah motif gambar ini? Huhuh.. barang siapa nak tahu.. dengarlah nyanyian seruling buluhku ...

4 comments:

On 30 December 2008 at 09:12 , alia said...

ha..ha..macam pelumbo moto bot pun ado

pinjam kan la aku buku syeik siti jennah tu...boleh.....

 
On 30 December 2008 at 20:04 , ghimau said...

alia: boleh.. tada hal..bukan siti jennah la.. tapi siti jenar..

 
On 31 December 2008 at 16:20 , alia said...

muka aku cam sengal jer dlm tu...ermm....

 
On 1 January 2009 at 17:36 , ghimau said...

alia : ala.. muka ko tu mmg sengal senantiasa. tu la sebab aku syok kat ko :P