Sepetang di opis den

Posted by ghimau under
Macam-macam hal yang berlaku kat tempat kerja aku ni. Ada yang seronok, ada yang kurang seronok, dan macam-macam lagi la. Tapi overall, opis aku ni memang la best.

Kat opis aku ni selalu ada budak-budak praktikal. Diorang masuk sini untuk memenuhkan syarat kredit diorang. Macam-macam la diorang kene buat bila masuk sini. Selalunya diorang ni jadi 'mangsa' untuk buat sistem la. Huhuhu. Tapi yang baiknya, diorang leh la blajar.. ye tak :P

Aku ni memang rapat dengan budak-budak praktikal. Tak tahu la kenapa. Mungkin sebab aku ni hensem kot :P Kalau tak caya cubalah korang tanya sendiri kat kidol.. Huhuhu...

Untuk tidak membuang masa lagi, aku nak tepek gambar pulak.

Nilah jejaka yang hensemnya kurang sikit ajer dari aku. Dia ni kira macam taiko budak-budak praktikal kat sini. Nama dia dalam IC, Pian, tapi kawan-kawan dia panggil dia botak. Aku pun tak tahu la nape


Ni pulak awie namanya. Jejaka idaman gadis dan separa gadis (pondan la tu). Huhuhu. Dia ni technician kat tempat aku. Dia ni memang rajin buat kerja. Dia bukan ajer pandai buat kerja komputer, memasak pun dia pandai. Dia selalu masak meggi la.


Yang tengah tidor ni nina nama dia. Nama manja dia ninot. Wei.. dah la tu.. janganlah tidur.. siapkan kerja tu cepat.. Huhuhu


Ni pulak awek aku. Eh.. bila masa lak dia praktikal kat sini.. Huhuhu bukan lah.. saje nak interframe. :) Walaupun mata dia lalok, dia bukanlah mabuk brandi, tapi dia mabuk air cincau jer tu :P


Nilah warga praktikal yang lain. Sedang khusyuk buat kerja. Tapi bila gi dekat, bukannya buat kerja, tapi main chatting. Apa la..


Begitulah serba ringkas cerita tentang opis aku :)

15 comments:

On 20 November 2008 at 15:34 , Jard The Great said...

budak praktikal rapat dgn hang sbb diorg suke minta pow tu..

 
On 20 November 2008 at 16:12 , ghimau said...

Jard The Great : Huhuhu , tu la pasal :P

 
On 20 November 2008 at 16:44 , Z[ack] said...

bdak2 praktikal tuh tgh wat aper?
xde ke gambo boss ko? eehhe

 
On 20 November 2008 at 16:45 , ghimau said...

Z[ack] : gambar bos den? nak buek apo? :P

 
On 20 November 2008 at 17:49 , ~Eila Nur Kaseh~ said...

hi ghimau..rapat ngan dak praktikal nak turunkan ilmu wat keje..ok gak kan..

 
On 20 November 2008 at 18:12 , izman said...

aku suka blog ko sebab selamba. aku baca entri2 sambil tekan perut. teruskan.

aku dah puji ko kan, tak yah la hack blog aku pulak (kuang.3x).

 
On 20 November 2008 at 20:01 , Anonymous said...

wooo...sapo ensem 2??nak tnyo kidol la botol ko x..camno nk tnyo 2 aa??aduaiii...payah kalau telobeh perasan nie..wawa..

 
On 20 November 2008 at 20:09 , kin said...

mane ade chating la tu tgh hack cari proxy baru hehehehe.[TIPU JER SAJE GURAU]

 
On 20 November 2008 at 20:10 , edrina said...

wah en.hakes lama sungguh nunggu awak update.. hihihi busy yer..bagus lah awak ni en.hakes.. suka tgk org2 yg tekun cam awak ni.. mmg akak saspek aa..

 
On 21 November 2008 at 08:43 , Yana Ismail said...

huhu..salam ziarah~

hehe..kerja2 jgak..chatting2 jgak..ahaha

 
On 21 November 2008 at 10:34 , Za's said...

ahaks...

kak za pun sama,
suka baca blog ni sbb klakor slamber...
huhu..

n kadang2 masukkn unsur2 islamik..

kep it up k..

 
On 21 November 2008 at 11:00 , alia said...

aku praktikal ngan hang...hu..hu..hu...lepas kawin:p

 
On 21 November 2008 at 11:18 , ghimau said...

~Eila @ Along~ : sama -sama belajar .. insya allah. Ilmu ni universal dia tak kenal pangkat, umur, rupa :)

izman : hihihi.. timo kasih sobab singgah blog den ni :)

Anonymous : orang ensem macam den ni memang ramai yang jeles :P

kin : yolah tu :P

edrina : suka nengok orang tekun ke atau suka nengok saya? :P

lil' Munchkin : :P

Princess Liyana : thanks singgah blog saya

Za's : thanks :) solatku, ibadahku, hidupku, matiku hanya untuk MU Ya ALLAH

alia : :P tu censored tu :P

 
On 24 November 2008 at 18:00 , PerantauSepi1306 said...

muehehehehe mistilah mau rapat ngan taiko.. nanti leh kasik marakah lebey sket :D

 
On 25 November 2008 at 08:46 , ghimau said...

PerantauSepi1306 : huhuhu