Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan

Posted by ghimau under
Selamat Datang wahai bulan Ramadhan. Bulan yang dalamnya ada 1 hari yang keberkatannya melebehi 1000 bulan. Cewah.. mesti aunty virus insaf baca ni.. hihihi

Hmm.. ari ni dah mula puasa. Dah lama aku tak update blog aku ni, bukan apa, bz sikit la.. 2 minggu lepas sibuk dengan kursus jer.. tak der masa untuk nak 'explore' sendiri (hack la tu).

2 minggu lepas aku kursus Linux Network Admin, best gak.. blajar setting NFS, Samba, DNS dan macam-macam lagi, semalam gi kursus Basic Hacking, part yang merefreshkan otak aku sikit adalah part exploit writing - buffer overflow.

Kelihatan seorang peserta sedang menerima sijil dari tenaga pengajar.

Masa Kursus Basic Pen-Test tu memang best, sebab kitorang dah macam ada group. Kalau kita buat weekly gathering pun ok gak, create underground hacking group, minggu-minggu leh kita belajar sama.

Nasihat aku kepada kengkawan aku yang nak jadi hakes :P
1. Belajar
2. Rajin
3. Minat
4. Kreatif

Ok yer anak anak, berjumpa lagi di waktu dan hari yang sama, salam muhibbah dari saya jejaka berhati kudus

11 comments:

On 13 September 2007 at 13:52 , Myalycia said...

salam ramadan en hakes.. wah 2x dah bersawang dah blog en hakes ni rupanya... jeles ar tgk korang gi kursus hakes..

 
On 13 September 2007 at 13:56 , viruspadu said...

kudus la sgt!

 
On 13 September 2007 at 13:57 , ghimau said...

kudus dan berhati mulia gitu

 
On 14 September 2007 at 07:29 , viruspadu said...

tp kan, kursus ni mmg best la kan...

 
On 14 September 2007 at 07:32 , ghimau said...

apa kata kita buat underground group betul-betul?

pastu kita buat training kita sendiri

 
On 14 September 2007 at 15:50 , Anonymous said...

Salam Ramadhan Encik Hakes...
Btl lah alycia..
Rupe2 nye sibuk ngn kursus mengkursus diri tuk upgrade ilmu hack...uish..lg r pro...yelah nasihat 4 item insyaAllah akan diikuti..
Terima Kasih Cikgu..
hehe...:P

 
On 14 September 2007 at 20:18 , فيصل said...

waaaaaa.. kagum gegila aku.. jeles pun ada.. tak pe.. nanti bleh jadi guru aku plak pasni... guru ajar baik ngan buruk.. kalo blaja sendiri.. die amik nanti terikut yang buruk.. heheh

cop en ghimau sebagai cikgu... yeha..

 
On 15 September 2007 at 15:57 , Anonymous said...

sama-sama kita belajar yer :)

 
On 17 September 2007 at 14:23 , yan said...

adakah ilmu yang diturunkan kpd ku ilmu ajaran sesat...oh tidakk...
aku letih bangat baru balik dari jumpa pak cik MYDIN..

 
On 18 September 2007 at 07:27 , ghimau said...

ilmu sesat? ilmu tu tak sesat, cuma pengamal dia ajer yang sesat :P

 
On 26 April 2008 at 04:43 , Anonymous said...

waaa aku bernasib malang nak jadi hakes tak jadi2 lagi help mee....:)cuti 2 bulan aku akan upgrade lagi level aku...yahoouuuu...idup hacker malaysia!!