Bengang!

Posted by ghimau under
Hmm... Aku sebenarnya tengah tension giler ni! Rabu lepas jumpa Dato' K dengan boss dan aunty virus. Dia biasalah.. tahu nak maki jer! I want tourismnegerisembilan to be up in one week!

Hmm.. ingat aku ni apa! Hari Khamis cuti, tapi aku datang gak keje, dari pagi hingga ke malam, sampai terjumpalah makhluk dari alam ghaib tu :)

Tak cukup lagi, aku buat keje kat umah sampai kul 4.30 pagi. Jumaat tu aku gi lagi keje, buat lagi! Deming lak cuti sampai arini, masalah dns dan hosting tak settle, last-last aku gak yang kena buat ni, siut!

Hari Sabtu dan Ahad pun aku keje! Aku rasa aku dah takder life, keje ajer memanjang! Letih la.. letih sangat! Kalau aku vendor lain la.. ada lah jugak habuannya, aku bukan tak bersyukur dapat gaji bulan-bulan, tapi aku dah tak tahan, terlampau teruk aku kene keje. Bayangkanlah, 1 Negeri Sembilan punya web, aku dan aunty virus yang jaga, what the hell!
Kadang-kadang aku menyesal, kalau dari awal dulu aku buat bodo, mungkin aku tak kene teruk macam ni. Tapi apa nak buat, nyesal pun tak der guna!

Kesian awek aku, nak kuar dgn aku pun payah, yerlah, aku ni asyik-asyik keje.. keje.. keje..
Sampai aku dah kene migrain. MTPN lagi hampeh! Langsung tak bagi maklumat. Esok aunty dan aku akan jumpa Dato' K, aku akan ceritakan semuanya kat dia, dia nak marah lantak dia la! Dan kalau dia tanya lagi apsal web tak leh akses, aku akan ceritakan semuanya! Nasiblah

Minggu lepas aku dapat email, Call for Papers dari Club@Hack, tujuannya nak pilih paper yang sesuai dan nak pilih speaker untuk seminar tu. Aku punya plan nak buat paper pasal Covert Channel in ICMP Packets. Sebab ada la aku studi sikit-sikit pasal benda tu dulu, tapi aku terpaksa batalkan niat aku, sebab tak larat nak pikir! Yerla.. semua masa habis kat web-web hampeh ni!

Aku teringat kata-kata sifu aku, Sabar itu mulia, tapi kesabaran itu ada juga hadnya.

Nilah web tourismnegerisembilan yang aku buat secara percuma! Aku carik data sendiri! (aku terpaksa crack cd pelancongan dan macam-macam lagi, terpaksa blajar graphic editing).


Usah salah sangka, bukan ku marah, cuma luahan rasa, gurindam jiwa..cewah.. jiwang la pulak :)

12 comments:

On 23 July 2007 at 14:09 , viruspadu said...

bila ko marah,
akak pun terasa nak marah...
grrrrrr....

 
On 23 July 2007 at 14:16 , ghimau said...

tu la pasal! akak tgk la.. setiap kali kalau ada demo yg melibatkan kita, kita jugak kene pasang projektor, kene kemaskan!
Ingat kita ni banyak sgt ke masa terluang!

 
On 23 July 2007 at 14:47 , فيصل said...

teruknye.. macam buruh dah aku tgk ko ni. ni dah pelbagai keja dah ni... tapi bukan side income.. ini nampak macam kerja amal aje nih... paksa rela je la wat masa nih... slow slow..

get the life.. kuar la ngan awek ko tu.. cian die..

 
On 23 July 2007 at 14:49 , ghimau said...

tu lah bro.. insya allah.. aku masih lagi bersabar

 
On 23 July 2007 at 20:57 , kecik said...

aku doakan ko cepat confirm...then,u know......

 
On 24 July 2007 at 10:01 , Anonymous said...

Sabar..biase kerja IT mmg mcm tuh..tuh lah sometime mmg tak da masa life kita.. ape2pu IT mmg challenging..tapi ape2 pun semua usaha mesti diberkati Allah InsyaAllah..

 
On 24 July 2007 at 10:40 , Farahanna said...

xpe en.husin...
kitorg ade tok membantu..
=p

 
On 24 July 2007 at 10:44 , InT@N said...

sabar2 encik..tkut lak sy d buat nyer..

 
On 24 July 2007 at 12:00 , ghimau said...

tq kengkawan

 
On 24 July 2007 at 18:05 , Anonymous said...

ko solat hajat mintak orang yang takde otak tu cepat mampos... sebab skarang ni antara dua jer.. ko yang mampos atau dia yang mampos... pilih la ... muahahahaha evilnya aku !!!

 
On 28 July 2007 at 22:23 , syahed© said...

$...rilek bro...wa rase cam paham jek masalah lu..hehe

 
On 12 August 2007 at 22:08 , dbab said...

wah.terasa betul bebanan kerja sampai ke sini..paham sangat datelines and everything,computer hang..lagging dan segala bagai masalah menimpa time submit dateline..huhuhuu,sabar ya en hakes :P