Buka Puasa

Posted by ghimau under
Hmm.. lama dah aku tak update blog ni.. yer la.. bz memanjang. Minggu lepas meeting seminggu tu.. Isnin pulak aku sakit perut.. gara-gara aura aunty virus kot aku sakit perut tu :) Semalam lak gi lawat Serting dan Juasseh.

Minggu lepas walaupun bz, ujung minggu tu sempat la alia dan aku bukak puasa kat A-One Port Dickson. Pagi sebelum tu dia teman aku bayar duit kete.. sambil-sambil tu dia cuba mengaburi mata aku dengan aksesori yang dia baru beli.

Inilah barangan aksesori yang dia baru beli tu. Beliau cuba nak menggoda aku supaya membayar harga-harga aksesori tersebut. :P Namun dengan bijaknya aku berjaya menepis godaan beliau.


Awek gua cuba menggoda aku agar membayar wang yang dibazirkannya untuk membeli aksesori tersebut. Mintak maaf yer :P


Petang tu cadangnya nak gi berbuka sama. Aku siap dah masuk dalam kete dia dah, sampai kat trafik light, berlakulah 1 adegan pergaduhan. Puncanya aku buat lawak, time tu ntah apa ntah angin dia.. dia bengang.. so dia terus antar aku balik. Cis sungguh.

Memandangkan aku ni merupakan seorang balak yang berhati kudus, Jumaat tu aku ajak la dia berbuka di A-One Port Dickson... kira ok la makanan dia. Dah tak sedap sangat kalau banding dengan dulu. Awek aku pesan tom yam campur, aku lak pesan chicken chop.

Sementara menunggu makanan, aku godek-godek la dashboard kete alia.. terjumpa 1 set kitab 52 (hihihik daun pakau la tu). Yerla aku ingat.. dulu aku yang suh dia beli daun terup tu.. nak ajar dia main.

So aku pun ajar la dia main. Kitorang main terup tu dalam kete.. 2 kali main, 1 kali dia menang, 1 kali aku menang.

Pastu kitorang pun pegi kedai.. order la makanan.. makanan lambat sampai.. sementara tunggu tu.. dengan tak malunya, kami pun main la daun terup kat kedai tu.. kali ni 2 game aku menang.. hihihi

Gua sedang asyik meneliti daun pakau ni. Hihihi.. Nasib baik tak main duit.. Haram ooo


Awek gua sedang meniti saat-saat kekalahan. Hihihi. Dia tak bagi aku amik gambar yang menampakkan wajah dia.. sebab time tu muka dia dah macam nak nangis dah.. Yerla.. orang tengah kalah la katakan :P

9 comments:

On 3 October 2007 at 11:03 , viruspadu said...

kalau main kad ngan akak, konfem ko kalah ni sein... wahahahaha

 
On 3 October 2007 at 11:25 , ghimau said...

hek eleh.. belum cuba belum tahu kak.. sy ni pengalaman dah lama dah.. hihihi

 
On 3 October 2007 at 13:02 , Anonymous said...

saje jar buat2 kalah..bagi peluang menang

 
On 3 October 2007 at 13:22 , ghimau said...

pii rah :P ada berani mau lawan lagi?

 
On 3 October 2007 at 16:52 , Anonymous said...

ala hai si ghimau nie mengaum la plak

 
On 3 October 2007 at 20:13 , Penapis niat serong said...

jom sepam main kat serting.. heheh rumah aku kat serting.. skang tuka nama raja alias 2..

 
On 4 October 2007 at 07:37 , ghimau said...

la.. ye ke? pusat ekomuniti tu kat raja alias 1 hihihi.. lain kali leh la jumpa

 
On 4 October 2007 at 09:24 , Myalycia said...

ooooo, nak buka posa pun sempat gak main terup.. sabau jer lah korang nie....

 
On 4 October 2007 at 09:35 , ghimau said...

hihihi.. best woo..