Hi Semua

Posted by ghimau under
Hi.. Dah lama giler aku tak update blog ni.. bukan apa bz sangat.. Aku pun terpaksa slow downkan aktiviti 'hacking' aku sebab keje menimbun nimbun ni ha!

Hari Isnin sampai Khamis lepas aku gi kursus intro to networking kat scan. Penat oo... sebab ulang alik naik komuter.. time tu ujan je manjang.. sampai demam-demam la aku..

Nak citer sikit la pasal kursus ni, yang datang ramai 41 ke atas jer, yang 29 ada 2 orang jer.. satu aku satu lagi dari matrade. Hmm.. kadang-kadang aku hangin gak dengan diorang ni.. yer la.. bila cakap bukan main, belagak tak hingat dunia, pandang orang lain rendah.. tapi bila bab knowledge haprak! Selalunya orang-orang macam ni lah yang jadi admin, cepat naik pangkat... ah lantak la kan.. sendiri mau ingat la :)

Cuma aku rasa, kalau pegang jawatan tu.. kene la berbaloi.. ye tak.. amik la masa untuk studi ke.. ada yang siap jadi part time lecturer, ngajar network.. tapi 3 way handshake pun tak tahu.. patutlah budak-budak lepasan studi ni haprak.. sebab lecturer dia pun 2x5 :) (bab it ni lah yang aku nampak)

Dalam pada tengah kursus ni aku sempat la usha-usha web agensi x ni, bukan apa mamat tu belagak nak mampus, siap kata mcm mana ko leh dapat kursus ni, patutnya 41 ke atas jer.. dia siap cakap dia security expert kat tempat dia.. hihihi. Dalam pada usha-usha tu aku jumpa la 3 bug besar kat web dia yang membolehkan aku own3d dia punya site! Hahaha.. tapi aku tak buat apa-apa la... just usha jer.. benda ni bukan apa.. menjadi kepuasan kepada aku.. aku tak citer pun kat dia.. hahahaha.. security expert konon.. pii rahh.. aku ni dah 5 tahun dalam underground community ni pun rasa bangang lagi.. banyak lagi yang tak tahu.

Satu angle yang menarik

7 comments:

On 20 January 2008 at 11:57 , Anonymous said...

@ghimau
biasalah.. seperti kata kawanku dari scan. tempayan yang masih tak penuh sentiasa akan berkocak...

 
On 20 January 2008 at 12:22 , ghimau said...

aku setuju dengan member ko tu :)

 
On 20 January 2008 at 12:42 , viruspadu said...

erm... mmg ramai yg mcm tu sein, belagak terer... kat tmpt kita pun byk kan kan kan

sgt speSIAL kan...

 
On 20 January 2008 at 12:48 , ghimau said...

hahaha.. mmg tul!

 
On 30 January 2008 at 14:11 , Anonymous said...

defina- sein, sy peserta yg tak tergolong dlm group tu tau....hehehe

 
On 4 February 2008 at 18:06 , shaifful said...

Aku suka baca blog ko..
Penuh informasi dan kritikan pedas yang cukup bermakna untuk yang merasakan mereka cukup pandai.

Ermm, salam dan tabik spring dari aku..

 
On 10 February 2008 at 00:33 , Anonymous said...

hmm...patut ler..keje ko mmg base kepada IT.Kalau ler keje aku macam ko kan best!tapi bidang aku lain...surf internet pon sekadar nak melepas boring.main irc dan buat bende2 yang org lain buat.

kursus apa yg korang handle?mesti pasal it kan?aku dulu ada gak scandal ngan awek yg keje nyer admin bahagian IT..masa tu aku masih lagi student.Aku plak yg ajor dier pasal setup2 ngan security.pastu dier naik pangkat...best!

dan aku plak bagitau kat dier jgn bagitau aku yg ajor sumer tu...karang kantoi plak aku.biarlah aku nie underground!!yeah...

jadikan pengajaran kepada admin2 web yg sombong belaka.hukum mereka jika perlu..nyiahahahaha...

bermadah la plak aku nie..
nice job bro!!