Hari Kedua Aku Bercuti

Posted by ghimau under
Hmm.. Sama gak macam semalam, tak der aktiviti menarik sangat yang nak di buat. Cuma petang tadi aku duk singgah kat taman tasik nak 'test' hotspot :) Hihihi..
Aku buat 'test' sikit jer.. tak nak la full blown :) Hmm.. diorang guna mirotik. Aku dapat kesan 2 sistem administration console diorang, so aku 'test' la sikit :)

Hmm.. dalam imaginasi aku, kalau dapat install sniffer kat mana-mana 24x7 workstation/server dalam network tu, maybe aku leh sniff password.. Hihihi :) Yang aku perasan ada 1 sistem (TTL = 128 hihihi), yang up, dan port yang dibuka adalah tcp 53, nantilah ada masa lagi aku try nengok apa benda sebenarnya fungsi pc/server tersebut :)

Pastu tengah syok main internet, bapak aku call, kata ada surat dari UK. Aku pun balik la, rupanya CD Ubuntu yang aku pesan dah sampai.


Wah best la.. siap ada sticker lagi tu

Petang tu aku ajak lia gi Jusco, tujuannya nak nengok majalah la. Tapi aku tak beli malajah sebaliknya aku beli buku ni. Ni kalau Mr Habau nengok, mesti nak kelepet dari aku ni :)


Dan aku beli jugaklah Bluutooth Dongle, untuk memudahkan proses pemindahan fail dari hp ke laptop aku :) Hihihi.. lepas ni leh la aku try Blursnarfing. Korang tunggu jerlah tutorial aku yang akan datang pasal bluetooth hacking :)

7 comments:

On 19 December 2007 at 10:19 , فيصل said...

hua.. makin maju..bagus bagus.. berjalan ke hadapan.. tak sabar nak blaja bluetooth hacking dari ko... kalo bleh sertakan skali wifi hacking selain dari war driving... hehe.. sedapnya cuti.. uhuhu

 
On 19 December 2007 at 13:08 , ghimau said...

hihihi.. nanti bro.. sabar, sabar :) nanti aku buat satu entry mcm mana aku dan awek aku 'masuk' router setting kat 1 r&r yang provide free hotspot ni :)

 
On 19 December 2007 at 13:21 , Anonymous said...

hack bluetooth tau bukan..b!@#tut

 
On 19 December 2007 at 21:14 , Unknown said...

ko sen mmg ar. biler aku bole pinjam buku tu dan buat harta skali.hehehehe.

 
On 20 December 2007 at 12:29 , ghimau said...

hihihi.. tunggu dulu bro.. tunggu aku abis baca dulu :)

 
On 22 December 2007 at 11:14 , Cikli's Headware said...

geng jusco cm virus gak nih!!

 
On 23 August 2009 at 14:16 , Wow Gold said...

WOW GOLD, nice blog. its worth reading. I liked it very much