Persiapan Pertunangan

Posted by ghimau under
Hari ni aku amik cuti. Aku cuti sampai ari Jumaat. Mesti korang terpikir nape lama sangat.. ye tak? Sebabnya, Insya Allah 7 hb Mac (Sabtu) ni aku akan bertunang dengan alia. Huhuhu.. doa doakan agar semuanya berjalan dengan lancar.

Semalam ada cerita best. Ada taklimat mysms di Sepang. Pagi tu aku selisih dengan ayu. Hari Isnin lepas, ayu tak datang opis. Dia mc. Ayu tanya aku, eh, ko tak gi ke taklimat mysms tu ? Semua f29 ke atas kena pegi. Dia kata, malam semalam cc tepon ayu suh ayu pegi. Pergh.. aku tak tahu satu apa pun beb. Padahal aku datang kerja hari Isnin tu. siut tul!

Bila aku masuk opis, memang betul, semua f29 ke atas takder kat opis. Yang tinggal hanya aku dan bro Syazwan. Mak ai... giler la.. kalau yer pun nak suh aku duk opis, at least bagi tau la kan.. Ayu yang tak datang tu siap tepon bagi tau, aku ni langusng tak bagitau ..huhuhu. Lepas tu pulak aku kena gi meeting untuk star rating dari mampu. Diorang nak buat penilaian awal. Benda ni pengarah yang kena pegi. Pergh.. best best...

Aku tergelak sorang sorang mengenangkan nasib aku kat opis yang sangat aku cintai ni. Best best.. huhuhu.. so aku amik keputusan, aku nak cuti ari ni sampai ari jumaat. Dah la.. malas + menyampah aku nak citer hal opis aku ni. Lepas ni aku nak buat hal aku jer ..

Aku nak kongsi dengan kawan-kawan cyber aku cerita pasal persiapan pertunangan aku ni. Konsep yang kitorang pilih adalah hijau keemasan. Gubahan hantaran ni kitorang buat sendiri.. hantam sajalah labu :P



Pihak lelaki hantar 7 dulang. Kenapa 7 dulang? Simbol kepada 7 anggota badan manusia, 7 hari dalam seminggu dan 7 ayat dalam fatihah, pembuka segala rahsia.



Ni lah barang-barang untuk gubahan yang kitorang beli kat Nilai 3. Ok lah kat sana, murah dan banyak pilihan.



Hihihi.. ni pulak selipar yang baru beli. Jenama Lee tu.. huhuh.. ha alia.. siapa kata abang tak pandai bergaya? Huhuhu.. aku dah dekat 3 tahun tak beli selipar baru.. huhhu



Pagi tadi, aku dengan mak pegi pasar. Mak nak beli pinang, daun sirih, dan ada la lagi sikit barang-barang untuk hantaran nanti.



Huhuh.. berdebar-debar gak aku ni .. huhuhu.. moga moga semuanya berjalan dengan lancar.. amin.. Hmm.. Gubahan untuk hantaran tu lum siap lagi sepenuhnya..Kitorang tengah berhempas pulas nak siapkan benda alah tu :P

20 comments:

On 4 March 2009 at 14:54 , Jard The Great said...

wah. congrats!

 
On 4 March 2009 at 14:56 , Rembulan NagaGala said...

Tahniah!

 
On 4 March 2009 at 15:00 , viruspadu said...

hahaha, akak tak tahu pun ko tak tahu, sbb semua dpt surat tak silap akak hahaha, patut la ko takde

 
On 4 March 2009 at 15:01 , viruspadu said...

tahniah sein

akhirnya berjaya gak ko kan

teringat zaman2 ko cite kat akak dulu, ewahhh...

tahniah tahniah

 
On 4 March 2009 at 15:27 , edrina said...

Tahniah en.ghimau :-)

 
On 4 March 2009 at 15:29 , Anonymous said...

tahniah

 
On 4 March 2009 at 15:44 , ghimau said...

Jard The Great : thanks :)

Flaming Firestonez : thanks :)

viruspadu : surat mendanya.. saya tak dapat apa pun. anyway thanks :).. alhamdulillah

edrina : thanks :)

anonymous : thanks :)

 
On 4 March 2009 at 15:50 , alia said...

tahniah en hussein.....wa..ha..ha..

 
On 4 March 2009 at 16:05 , ghimau said...

ghimau : sama sama en. shalia :P

 
On 4 March 2009 at 17:01 , hilda said...

taniah...
tunjuk barang hantaran .. mcm buat sendiri yek..

 
On 4 March 2009 at 21:15 , vogue2704 said...

congratulations...hehe...alia pun tak bgtau dalam blog dia..hehe..selamat bertunang ehhe

 
On 4 March 2009 at 23:16 , gayour said...

"jangan tunggu lama-lama
nanti lama-lama dia diambil orang"

jangan betunang lamo-lamo jang. macam2 dugaan. elok la dicopek an kalau buleh. insyAllah

 
On 5 March 2009 at 09:56 , : Maz : said...

tahniah! selamat bertunang ye..wish awal2.. :)

 
On 5 March 2009 at 14:43 , Anonymous said...

thniah same kamu...
xleh tuut...
huhu!

ekeekekek

 
On 5 March 2009 at 20:22 , ruff3e said...

salam....n tahniah kpd kwn wa yg akan masuk gerbang pertunangan nih...
wa adalah kwn yg teseksa sbb slalu cari sien nih...xpenahnya dpt jmpe....igt sien wa penah ajar lu men ping pong sien dari lu xpandai pegang smpai leh smash...harap ble lu dah kawen xkkan lupakan wa nih....
heheh....wa rindu sama lu bai....tgula wa ada tahap kame hame ha...wa bglu satu kali try....hik3...time tula baru raser tebals sumenya......wa merepek je nih...lu org yg bace sume jgnla pcaye bulat2 ye citer wa...nih...wa dah ader modem n broadband sdiri...tp wa sula lupa wa pnyer pssswd blog wala....tlgla wa....

 
On 6 March 2009 at 11:35 , Anonymous said...

Tabarakallah ya syeikh, moga dilimpahi rahmat dan kebahagiaan.

"tidaklah sempurna iman seseorang itu sehingga dia bernikah" -hadith-

moga dibukakan pintu hikmah seluas-luasnya, disempurnakan makrifah, dihiaskan dengan pakaian kamaliah dan sempurna zahir dan batin...

p/s: aku dah add blog ko dalam blog aku...

 
On 6 March 2009 at 20:18 , ghimau said...

hilda : a.ah.. buat sendiri tu.. tak siap lagik.. suspen la sikit.. huhuhu

no need to reveal : huhuhu.. poyo la alia tu :P

gayour : tak lamo do.. 2 bulan yo.. insya allah nikah akhir bulan limo.. huhuhu

mazzura : thanks :)

apish cute : huhuhu

ruff3e : huhuhu.. lu tetap member gua dunia akhirat bro.. huhuh.. gua bz sikit skang ni.. aritu ada perjumpaan kat kedai limit :)

marobbuka : amin :)

 
On 7 March 2009 at 00:18 , aienurz shuhaimi said...

wahhh
da nk tunang
congrate in advance bro
:D

semoga selamat segala2nya

 
On 8 March 2009 at 02:11 , nnb said...

congrat bro ghimau!

 
On 26 April 2009 at 20:21 , ghimau said...

Thanks semua :)