Sijil Hacking

Posted by ghimau under
Yes.Yes.. Jumaat lepas aku dapat Sijil CEH (Certified Ethical Hacker) setelah puas menanti selama hampir 3 bulan. Sijil ini sangat bermakna dalam hidup aku, sebab utamanya aku dapat meriakkan diriku di hadapan aunty virus.. yea yea..

Peringatan buat aunty virus : setelah adanya sijil ini, maka rasmilah aku digelar sebagai seorang hakes.. so hati-hati la lepas ini, sebab target pertama aku adalah untuk hack pc akak.. hahahaha.

Dan yang paling best.. aku dapat tawaran untuk sambung Master dalam Computer Security kat Ec Council University kat US. Siap aku dapat transfer 3 credit hour lagi.

Tengah pikir sama ada nak pergi atau tak.. aku ni dah la takde degree nak amik master terus.. best best

Inilah sampul yang berisi sijil dan membership card aku


Folder yang berisi sijil dan membership card aku

Yea.. yea.. ni lah sijil aku.. cewah.. bangga giler ni.. aunty virus jangan jeles yer


Ni membershipcard aku.. nampak macam card, tapi sebenarnya linux live cd.. NAk tahu tak, aritu time aku eksyen sijil aku kat aunty virus, ada percubaan dari dia untuk kelepet membership card aku ni :P

Testing card aku kat vmware

12 comments:

On 13 August 2007 at 11:39 , viruspadu said...

oh tidak...
kenapa dia perasan ketika cubaan nak mengklepet cd dia...
aduh...

 
On 13 August 2007 at 13:41 , Myalycia said...

tahniah sin... selamat berjuang hik hik..

 
On 13 August 2007 at 14:12 , yan said...

tahniah......tp jng la riak,takbur....bersyukur dng apa yg ada.....

 
On 13 August 2007 at 14:19 , ghimau said...

tq..tq..tq.

 
On 14 August 2007 at 08:12 , Anonymous said...

Tahniah2x..clap2x..tuk en Hussein..

 
On 14 August 2007 at 08:15 , Farahanna said...

tahniah2....
dh dpt sijil leh blanja kami mkn...
=p

 
On 14 August 2007 at 08:18 , InT@N said...

congrate2...leh blanje kami mkn ni.. =P

 
On 15 August 2007 at 10:33 , fairuz said...

about the mss..tu online courses kan? terpk gak nk apply.. tp fees mahal nk mampus!!! kalo dpt scholarship xpo la jugak

 
On 17 August 2007 at 07:42 , ghimau said...

ada yg online, ada yang kene gi sana.. a.ah.. mmg mahal nak mampus.. pastu jpa tak iktiraf :(

 
On 17 August 2007 at 09:39 , fairuz said...

aku dah review course structure dia. kebanyakan subject2 die tu same ngn course ooutline utk certificate. so ape yg aku nmpk.. master ni adalah collection of all their certificate.

bab jpa tu mmg xleh nk tlg la.. but if u go to private sector.. master ni mmg sgt2 bernilai.

pegi hacker halted aritu x?

 
On 20 August 2007 at 10:07 , ghimau said...

pergi

 
On 19 March 2010 at 16:15 , uwaanantokk said...

bro,cmne nak dapatkan sijil hacking ni ha? de gak terpikir nak ambek sijil tu tapi xtau cre die la.