Yahoo Messenger Status Checker

Posted by ghimau under
Salam. Lama dah tak update menatang blog ni .. hehehe. Nak buat macam mana.. network slow macam hampeh. Broadband sucks!

Hmm.. nanti ada masa aku nak uploadkan pic raya.. walaupun raya dah abih.. tapi semangat raya tu masih membara ni wei.. hehehe...

Ok.. entry kali ni aku nak kongsi satu skrip perl yang aku buat. Skrip ni very simple, apa yang dia buat adalah check status yahoo messenger sama ada online atau offline berdasarkan yahoo id yang di masukkan.

Ni lah paparan screenshot skrip ni in action. Hehehe.. bro t_qooze, aku pinjam nick ko jap nak buat demo.. hehehe...

Dalam screenshot ni menunjukkan user t_qooze sedang online, kalau user tu tak online dia kuar la mesej user sedang offline.



Ok ni pulak adalah source codenyer.. Happy coding dari pokcik ghimau.. hehehe

8 comments:

On 20 October 2009 at 21:17 , alia said...

oh laki ku....

baru kini ko hupdate blog...sungguh byk sawang yg perlu ko coci....

aku tak tau ape motip aku komen lagu ni e

 
On 21 October 2009 at 11:56 , Anonymous said...

script ni nak run kan dalam mane?

 
On 22 October 2009 at 20:47 , Capo Grande said...

laki sapa la ni??

 
On 22 October 2009 at 22:53 , TerrickCEF said...

camne nak guno ni?

 
On 23 October 2009 at 01:21 , t_qooze said...

Aik????? Nih nak kne claim royalti nih... Aku lak jadik target.... wakkkaka...

/me pwned.... adehs

 
On 30 October 2009 at 01:28 , Z[ack] said...

nak gne silalah install perl..
bro ghimau.. utk check invisible status xde ke?..

 
On 11 January 2010 at 11:03 , Anonymous said...

nice..

 
On 10 February 2010 at 14:55 , PurPLe LaDy AiFA said...

wah.. dh lama tak sentuh coding2 nie.. dlu gila coding2.. lama2 bila rambut mulai gugur disebabkan terllau asyik, trus tinggalkan. hehe