Uninstall Avast Antivirus

Posted by ghimau under


Salam... Huhuhu.. macam nak promote produk avast jer aku ni kan :P. Korang jangan salah paham, aku tak der kena mengena dalam aktiviti mempromosi anti virus ni. Hihihi..

Semalam, aku tolong reformatkan laptop abang joe. Pastu aku install menatang avast ni la. Pagi tadi aku nak remove balik sebab payah nak update license. Aku nak masukkan anti virus lain. Tapi bila aku try remove avast anti virus ni dari Add Remove Program, tak leh. Rupanya ada teknik tertentu untuk remove avast ni.

Berikut adalah langkah langkah untuk remove avast antivirus dari pc korang.

  1. Download avast uninstall utility kat url ni : http://files.avast.com/files/eng/aswclear.exe

  2. Lepas tu right click pada avast icon kat taskbar dan click pada Program Settings. (Aku gunakan laptop aku sebagai demo)


  3. Klik pada item Troubleshooting.


  4. Check kan item Disable avast! self-defense module. Kemudian klik OK.


  5. Lepas tu akan keluar dialog box, mintak confirmation sama ada kita nak disable kan self defense module ni atau tak. Tekan Yes.


  6. Lepas tu double click pada tool yang kita download di step 1 tadi. (Ini adalah uninstaller untuk avast).


  7. Pilih versi avast yang kita nak uninstall, kemudian tekan lah butang uninstall.


  8. Lepas tu akan keluar satu dialog box untuk restart pc kita. Tekan yest untuk restart PC.


4 comments:

On 16 February 2009 at 14:16 , Unknown said...

fuuyoo..avast ada self defense tu..kekeke

 
On 17 February 2009 at 14:52 , Anonymous said...

fuyoo terror2..

 
On 25 February 2009 at 18:45 , Blogger said...

avast la..kapersky la.. avg la..bile virus masuk tak reti-reti nak detect, buang snediri. ape gunenye benda2 ni duduk dalam pc kalau tak menjalankan tugas dengan baik. itu serupa aja seperti parasit. anti antivirus!

:p

 
On 1 March 2009 at 19:19 , ghimau said...

netsky32 : huhuhu

mama mya : :)

Benrauf : gunanya adalah untuk melembabkan pc.. huhuhu