Urine Test

Posted by ghimau under
Hmm.. ari ni ada urine test kat tempat kitorang. nak uji sama ada positif dadah atau tak.. nak menyahut seruan kerajaan la ni.. belia bebas dadah.

Saat yang dinanti-natikan pun tiba.. aku menahan air kencingku dari pagi hingga ke saat tersbut.. yer lah.. kalau dah kencing awal-awal. nanti tak leh pulak nak kencing time diorang mintak. Hmm..

Lepas tu.. pegawai-pegawai dari agensi dadah buat la sikit taklimat kat bilik meeting UPTM. Hmm.. nilah botol kosong yang diberikan kepada setiap staff. Di sebelah botol tersebut adalah borang pengakuan untuk membenarkan air kencing kita diuji.



Kami sempat buat lawak lagi... yang bestnya aunty virus siap posing dengan botol beliau.. hihihi.. Lepas tu kami pun tulis la nama pada botol tersebut. Botol nilah yang bakal mengisi air kencing ku sekejap lagi.

Masa yang ditunggu-tunggu dah tiba.. nama aku di panggil, 3 orang lelaki, dan 3 orang perempuan. Aunty virus pun kene gak. Hmm.. so aku gi la toilet nak isi bahan yang diperlukan dalam botol tersebut. Nilah botol tadi setelah di isi dengan bahan ujikaji yang diperlukan.



Aku antar la botol tu untuk di test. Aku nengok aunty virus kene test 3 kali. Hahaha.. aku gelakkan dia dalam hati. Tiba-tiba brader yang test aku tu kata, cik ni munkin positif opiat, sebab reader menunjukkan cik positif. Alamak.. pucat aku jap. Aku cuba buat-buat cool. Pastu dia test sekali lagi.. masih positif.. dia pun tunjukkan reading dia pada pegawai dia. Pegawai dia kata kita try sekali lagi. Kali ni dia gunakan alat tester yang lebih mahal katanya. Orang lain tak kene pun test dengan alat. Brader tu siap cakap.. kalau ni pun positif.. kene buat test kat hospital. Dia mintak aku kencing lagi.. aku kata dah kering dah ni bang. Time dia kuarkan alat tu.. Kak S*am dan Kak L*za, cakap.. eh nape usen punya alat tu besar? Kak L*za buat kesimpulan sendiri.. orang lelaki kene pakai alat tu kot.

Pastu result pun dah kuar.. alhamdulillah.. negative :) Lepas tu brader tu cakap.. sebenarnya cik alat yang mula-mula kita gunakan tadi dah masuk angin.. so kadang-kadang.. memang bacaan dia tak berapa betul.

Hampeh tul la !

8 comments:

On 21 September 2007 at 10:42 , فيصل said...

cuak.. cuak... pehhhh...

 
On 21 September 2007 at 10:47 , ghimau said...

Hihihi..gua clean beb :)

 
On 21 September 2007 at 13:10 , Anonymous said...

eee..ye..kenapa snap gambar urine plak??adeh..tak patut r..bese r..kadang2 error mmg akn occured..tapi mcm mana ngn kes Nurin tuh ye??adakah sama macam kes encik..error gak sebab teknologi???hmm...pk jap....

 
On 21 September 2007 at 14:44 , viruspadu said...

hahahahaha
akak test 2 kali je la
kan tester dia masuk angin, bukan salah akak ok

akak ada gak pict tester tu... nnt akak masukkan dlm blog akak, tp bukan pict urine la... ko tu mengarut sgt, pict tu pun ko amik ahahahahahaha...

tp akak pun simpan stok dr pg tu, tahan punya tahan... hahahahahaha

 
On 21 September 2007 at 15:22 , Anonymous said...

tu la..nepa tak letak gambar tut....sekali

 
On 21 September 2007 at 15:27 , ghimau said...

eleh.. jeles la tu si yan ni :P

 
On 24 September 2007 at 09:10 , Anonymous said...

aduh.. urine test pun jadik citer.. :D

 
On 24 September 2007 at 12:39 , Myalycia said...

adehh sin, kau siap tepek lagi pic urine tu.. sabar jer lah huhu..